I den lille virksomhed er der lige såvel som i den store virksomhed mange små og store opgaver, der skal tages hånd om. Bilag skal gemmes og registreres, henvendelser fra Kommune, bank og kunder skal besvares, nyhedsmails kommer væltende ind i indbakken, bilen skal på værksted, du skal huske at bestille varer…. Forskellen til den lidt større virksomhed er bare, at DU er den eneste til at løse alle disse små opgaver.

Hvis du lader mig komme til din virksomhed i en periode – fx 1 uge, hvor jeg følger dig i din hverdag, kan jeg hurtigt danne mig et overblik over, hvor du kan gøre dine dage lettere og mere overskuelige, blot ved at få sat tingene i system. Når vi har noget liggende i baghovedet, som vi ved, vi skal huske at have gjort inden et bestemt tidspunkt – og måske er bange for at glemme det – så er dét med til at gøre os utrygge, ukoncentrerede og måske endda stressede.

Hvis tingene derimod er sat i system, kan du koncentrere dig om én ting ad gangen og dermed få udført den opgave, du er i gang med med endnu større koncentration, præcision og til den tid, du har aftalt med din kunde.

Som eksempel kan jeg nævne, at flere bogføringssystemer har indbygget scannerfunktion, der gør, at du blot ved at tage et foto af dit udgiftsbilag med din telefon, kan få lagt udgiften ind i dit bogføringssystem, og dermed ikke behøver at gemme bonen eller regningen.

Et andet eksempel kan være struktureret brug af din e-mail og kalender, hvormed du kan opnå stort overblik over opgaver, der skal følges op på og aftaler, der skal overholdes. Hvis du bliver god til at rydde op i dine ubesvarede mails, får luget ud i diverse nyhedsmails og andet unødvendig post, drukner dine vigtige henvendelser ikke i mængden.

Med andre ord …. Med små ændringer i dine vaner, kan jeg hjælpe dig med at gøre din hverdag lettere.